Älgjakt!

Igår drog älgjakten i gång. Detta ställer till det lite för mig, jag kan inte rida som jag vill, det är mycket mer trafik på vägen (och fort kör dom!!), varje år är det någon hund i hagarna som tycker mina hästar är rätt lik älgar och helt plötsligt kan det stå en bil parkerad en halvmeter från ingången till hagen.... Sen är det ju roligt att det är lite fart på byn, eftersom det helt plötsligt lyser i alla hus, och det är bra att älgarna hålls nere (kom ihåg att jag brukar ha dom på gården på vintern) men nog ställer det till det en del. Tur att det bara är några veckor nu i september (de jagar olika veckor lagen runt mig), en vecka i oktober och sen typ alla helger fram till vintern... 😂
 
Hur som helst så jobbade ju jag igår och sen på kvällen red jag ut med Clarinett och red galoppintervaller. Det blir ju fort mörkt nu så det är dags för reflextäcke igen!
 
Från min och Clarinetts kvällstur, ser ni månen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0