Fixardag!

I dag har det varit en riktig fixardag på Brännan, såklart finns det ännu lite kvar att göra men en gel del blev gjort!
 
Jag och Linda började dagen med en liten ridtur, vi skrittade ut i skogen en liten sväng och jag red Clarinett som sällskap till Lindas Rabea. Linda provade lite på banan i måndags men det här var första turen, och det gick jättebra.
 
Sen kom min pappa och hjälpte mig med lite stök! Han hade gjort ett nytt lock till en brunn som är på gården, sen lagade vi den boxdörr som gick sönder förra veckan och så hade han med sig ett vedlass och tre utelampor som han kopplat ihop åt mig och  som jag ska försöka sätta upp i veckan. När vi var klara så åt jag lunch och åkte sen till ridskolan.
 
När jag kom hem på kvällen så hade det kommit en ny häst! Zebbe är 2 år och har samma mamma som Clarinett, han är alltså född hos Nisse, en jättefin häst som ska ridas in. Det ska bli roligt, han är ju ävennen av Lemonadens fölkompisar! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0