Terrorfredag!

Att det har varit ett terrordåd i Stockholm i dag har nog ingen missat, det har varit mycket sista veckorna, terrordåd i London och Sankt Petersburg, kemisk bomb i Syrien och flyganfall av USA. Men det här är en hästblogg, den rör livet på Brännan, långt ute i skogen, med hästarna, hästar är en oas från all skit i världen. Jag blir också berörd och förskräckt, och jag hoppas att alla förstår det även om jag inte byter profilbild på Facebook eller delar förskrivna statusar. Var rädda om varandra, lev nu och njut av era hästar och erat liv! Så, då släpper vi det och fortsätter vara hästblogg!
 
På förmiddagen innan jobbet var det unghästarna som gällde. Först tömkörde jag Chokladen, hon fick börja på banan med lite styrövningar (precisionen är sådär...) och jobba trav på volt, sen gick vi ner på vägen och runt gården. Sen longerade jag Odessa, i dag med sadel! Unghästarna behöver vänja sig vid att röra sig med sadel och så ville jag se hur den låg. Just nu har jag samma sadel som Clarinett och Chokladen använder, den känns bra att börja med. Däremot har jag inte tagit ner stigbyglarna än, det får vänta tills longeringen fungerar helt.
 
Efter jobbet så red jag Clarinett ett lättare pass på banan, hon ska på träning i morgonkväll så det kändes lagom. När jag var klar i stallet så satte jag mig och planerade allt jag ska säga på teorin på söndag, det känns lite rörigt....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0