Skogspromenad!

Varmt i dag, men det är ju så det ska vara när det är sommar!
 
Började med att åka ner till betet och hämta Szum för att rida hemma. På väg upp med honom så ringer Nisse, ett av stona hade fölat på morgonen och sen dragit ut genom staketet och gömt sig och fölet! Nisse var hos grannen och gjorde traktorjobb och har dessutom så o t i knäet att han knappt kan gå, inte läge att gå runt i skogen. Det var bara att lasta ur Szum hemma, ställa honom i en hage och sedan åka och leta häst. Jag gick runt i långgräs, skig, över en bäck (flera gånger) och höll på i nästan en timme i värmen innan jag hittade dom! De var inte långt från hagen men skogen är tät så de var inte helt lätta att hitta. Och allt var bra med dom båda!
 
Sen hem igen för att rida Szum. Han var spänd i ryggen och dessutom mer intresserad av vad Rosetta och Francesca gjorde i sin hage, Rosetta gillar ju att showa så hon passade dessutom på att springa runt och störa honom lite extra! Jag tror att jag inte lyckas lösgöra honom tillräckligt nu när han står nere på betet, han blir ju väldigt spänd när jag rider ut, och att det gör att han blir spändare i kroppen. Måste klura lite hur jag ska lägga upp det!
 
Sen kom Nisses praktikant och vi skrittade ut med Tant och Lilla grå.  Det var ett tag sedan Lilla grå gick ut nu men det gick så bra så. Sedan åkte vi och handlade  (glömde det jag egentligen skulle ha som vanligt) och sedan hem och fixade god middag, lax med färskpotatis. 
 
Gjorde ett nytt ryck senare, då tömkörde jag Rosetta ute på vägen. Vi gick i väg, vä de, gick förbi båda infarterna och dedan vände vi hem igen. Rosetta vill gärna prova att vända och gå hem igen, det är inte så kul om de gör med vagn så det måste vi träna bort. I dag gick det ganska bra ändå. Sen jobbade jag även Francesca i töm men på banan, ändrade tömsättningen lite och hon blev  väldigt fin. I kväll har vi åkt lite i skogen, och tittat på björnspår, och sedan druckit kaffe hos grannarna!
 
Nytillskottet! Ett stort hingstföl! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0