Energiboost!

Dagen började segt och med regn men avslutades med sol och en riktig energiboost i form av terrängträning!
 
Först red jag Francesca, vi jobbade mycket med sidvärtsjobb i dag för att få henne lite mer loss i bogarna. Fortsatte sen med att åka ner till betet och tömköra Gandalf. Han fick några småsår på ett framben i midsommar, inget djupt och de ser fina ut men han var i dag fortfarande svullen och Elise har bortrest så jag tog honom i töm för att se hur han rörde sig och vad som hände med svullnaden. Han var inte halt, utan väldigt fin, och svullnaden gick ner en del så det var nog bra med lite rörelse.
 
Hem för en snabbfika, hämta transport och lånade Nisses praktikant och sedan ner på betet igen för att lasta in Clarinett och åka på terrängträning igen. Jag fick lämna igen praktikanten på vägen så jag åkte ensam, bara det tycker jag är bra att kunna åka ensam på träning med en fyraåring med sadling och lastning och allt. 
 
Idag var det många på träningen, vi var 9 stycken, en salig blandning av små och stora ponnyer, en stor häst och två islänningar (som var lite läskiga när de töltade)! Clarinett var väldigt spänd i början, hon har aldrig sett så många hästar ridna samtidigt och försökte titta på alla hela tiden och samtidigt! Det var lite rörigt, ungefär som på en framridning till en tävling, och vi behöver verkligen träna på det men med tanke på att hon bara är riden med andra hästar på banan två gånger tidigare så skötte hon sig bra. När vi började jobba med hindren så var hon mycket mer fokuserad och i dag har vi gått genom vatten, hoppat en säng och en liten rishäck. Hon tog för sig mycket mer i dag på hindren och var helt med på noterna! Det vi hade gjort förra gången tyckte hon i dag var plättlätt och gjorde med världsvana! Jag tror att det är en blivande fälttävlansstjärna! 
 
Innan träningen!
 
Kabeltrummorna!
Foto: Josefin Arvidsson 
 
Hoppa kan hon!
Foto: Josefin Arvidsson 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0