Stalltomte?

Tisdag och det innebär som oftast hemmadag!
 
Började med att tömköra Gasper, och jäklar vad det hade hänt mycket sen jag ställde in honom i stallet igår! Undrar om det är någon liten stalltomte som tränar mina hästar om nätterna? I dag var gasen mycket jämnare och vi kunde börja lägga in halter och vändningar, och som väntat var inte det så svårt när bjudningen fins där. Vi kunde avsluta innan han blev det minsta trött eller less och jag var bara jättenöjd! 
 
Sen red jag först Tant,hon fick skritta och trava fram lite på slingan jag har i sommarhagen och sedan jobbade vi lite lösgörande på banan. Hon blev faktiskt rätt fin på slutet och det som var intressant i dag var att vänstervarvet kändes bäst i dag, brukar vara tvärtom. Efter det hade jag en liten fikapaus innan jag red Szum på slingan, det var som väntat lite intressant. De första fyra-fem varven i trav var fyllda av bocksprång, tvärnitar, kosparkar, avsaktningar, drag i tygeln och annat tjafs, men efter dom stökvarven kunde vi trava flera varv åt båda håll på ett hyfsat normalt sätt så jag är ändå nöjd, men jag tror att jag nog var tröttast efteråt. 
 
Clarinett red jag på banan, först gången utan att stänga grinden vilket hon direkt reflekterade över. Hon gjorde inget mer än att försöka sakta av eller vingla ut där men lyssnade direkt när jag ramade in henne, ändå hade hon full koll på att det var öppet! Hon är rolig, och uppmärksam. Jag var mycket imponerad av henne i dag, vi har ju galopperat minemalt på grund av underlaget som har varit, och hon är ju oskodd. På banan kanske vi har fattat galopp ett par gånger sen i somras, i dag var underlaget bra och döm om min förvåning när hon gör klockrena fattningar! Hon började inte bara galoppera utan gjorde riktigt bra fattningar, och rätt galopp! Vilken stjärna hon är! Avslutade sedan med att ta in Chokladen, hon fick i dag träna på att sitta fast, bli borstad, ha schabrak och sadel och så provade vi kapsonen, den är i största laget men jag tror det ska fungera. Det känns som det har varit bra jobb på alla hästarna i dag och de har verkligen skött sig! Undra om det är den där stalltomten som mutat dom?
 
Sen middag och i väg på en lektion. Nu ska jag ta in hästarna och sedan blir det nog lugnt resten av kvällen, har haft lite ont i huvudet i flera dagar vilekt inte är likt mig, hoppas bara inte att jag kommer bli sjuk!
 
Tant efter dagens ridning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0