Bitande bommar!

Forsatt snöväder, ny har vi fått tillbaka samma mängd som tinade bort förra veckan! 
 
Jag har varit på Ica i dag, när jag kom från jobbet kände jag mig inspirerad och taggad så jag bar fram lite bommar i snön på banan. Sen fick först Szum gå ett dressyrpass med bommar och sedan tömkörde jag Gasper över dom. Med Szum hade jag dom lite upphöjda, och dom låg så jag vände i efter en två tredjedelar av långsidan. Vi ökade traven på långsidan, fångade upp innan bommarna, red framåt på långsidan och sen kortade upp traven på kortsida igen. Blev ett väldigt bra jobb för honom.
 
Gasper började jag att leda över en upphöjd bom, han gick över utan att tveka men hade nog inte räknat med att den skulle anfalla när han klev över. Alltså, han lyfte inte bakbenen ordentligt utan rev bommen så det både lät och kändes, i andra försöket blev det likadant och sedan var han tveksam till den upphöjda bommen. Men jag kunde ändå tömköra över en liten serie med bommar på marken, och så har han spanat på rosa sockerbitar, inte alla tuffa ryska hingstar som gjort det! Jag är mest nöjd med att styrningen fungerar så bra att jag med lätthet kan styra in på bommarna, sen får vi träna mer på att lyfta på benen!
 
Nu i kväll har vi haft  mellomys med lasagne, ni vet hästlasange, och nu lite chips och Gaygalan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0