Pay and ride!

Igår kväll var jag på Pay and Ride i Hammerdal med Szum, efteråt kunde jag sammanfatta det med att detrsta var katastrof men några saker var bra också, som att jag vann en jättefin jacka på mitt startnummer!
 
Jag hade en effektiv morgon, där jag först lärde mig dressyrprogrammet  (nytt program), skrev kuvert till fakturorna och sen bokförde och lämnade in momsrapporten! Sen fick jag äntligen rida lite! Först Rauen som jag kände lite på efter vilan, sen Besten som jag red ut en lugn sväng. Han ska sättas igång på raka spår så det blir mycket i skogen nu först. Åkte sen ner till betet och red ut Tant.
 
Så en snabb lunchpaus, byta kläder och på med släpet och sen hämta Szum och åka till Hammerdal. Pay and Ride är ett jättebra upplägg, det är som en tävling med riktig domare och man får protokoll, men man får också tid att prata med domaren efteråt och det är mycket tid avsatt åt varje ekipage.  Nu var ju inte Szum på något strålande humör, jag var sen och lite stressad vilket ju inte alls är bra och dessutom var det jättemycket knott som han var irriterad på. Men mest var han ofokuserad, eller rättare sagt fokuserad på allt annat! Jag tror att han vet exakt vad alla andra hästar gjorde, vad alla i publiken gjorde och han hann nog räkna kaffekopparna i serveringen också! Bad om att få rida programmet med spö, vilket kanske inte gjorde så mycket till eller frånmen gav en trygghet för mig, och travade genom galoppdelen, vilket var bra. Första halvan var han superspänd, sen började han släppa och den delen där det egentligen skulle vara galopp så gick han riktigt bra! Och framförallt fick vi en bra känsla med oss ut.  Trots att det kändes som en katastrof så fick vi några 7:or och domaren var ganska positiv till Szum. Jag hittade en mssa saker att förbättra till nästa tävling, framför allt på framridningen för det är mest där problemen är!
 
Sent hemma, nu uppe för att jobba på Ica och jag är jättetrött! Nu ska jag åka och kolla till mina pållar på betena!
 
Efter avslutad ritt!
Bra arrangemang, fin bana och en fantastisk utsikt som jag tyvärr inte fick med på bilden!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0