November!

1:a november i dag och nästan varmare ute än i somras! Kanske inte riktigt,  men bra nära i alla fall! 
 
Jag har jobbat i dag men började med att rida Szum innan. Longerade lite först för att värma upp ryggen på honom och travade några varv på banan, sedan skrittade vi ut i skogen här hemma. Det innebär klättring,  besvärlig terräng och många nedfallna träd att kliva över. Szum tycker det är väldigt jobbigt, han får nästan panik när det är mycket att hålla koll på och han inte riktigt kan kordinera sin stora  kropp, helst vill han bara kasta sig därifrån! Nu gick det bra, han blev spänd men gjorde inga dumheter, och det är så nyttigt för honom!
 
Efter jobbet så dressyrade jag med Tant, jag jobbade med att få henne lite lägre i formen och mer genom kroppen vilket gick sådär. Det är inte så lätt, men hon släppte fint i galoppen. Sen fick Traffe gå galoppprogrammet I lina. 
 
Kvällens middag blev färsk pasta med laxsås av gårdagens rester. Nu ska jag försöka se söndagsfilm en klart utan att somna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0