Grästillväxt!

I dag kom mitt efterfrågade regn, i kombination med de varmgrader som är nu så bör gräset aätta i gång och växa ordentligt nu! Dessutom blev det en bra dag att elda upp den rishög som låg i en av hagarna!
 
Det har varit fullt ös i dag! Elise och jag red ut med Gandalf och Tant på förmiddagen, vi red på våra galoppstigar och hoppade små nedfallna träd. Livet kan inte bli bättre enligt Tant! Och antagligen inte enligt mig heller... Sen rullade dagen på, Szum gick ett dressyrpass på banan, korta, korta stunder så är han helt fantastisk att rida och lite längre stunder är det som att styra runt på regalskeppet Vasa! Försöker tänka på de korta, fantastiska stunderna! I dag travhoppade vi även ett litet kryss, kanske kan bli hopphäst av honom ändå! Prins tömkörde jag, började först med att göra markarbetsövningarna och sedan tömkörde jag, vill gärna kolla att det går att styra och stanna innan jag sitter upp. Jag har ingen aning om han är tömkörd innan men det gick riktigt bra, och jag kunde både styra och stanna så nu är det nart dags att sitta upp!
 
Resten av dagen har gått åt till att göra hagar, elda stor rishög, bära upp hinder till banan, hämta kattburar, titta på grannens föl, titta på mitt föl och lite annat viktigt! I morgon ska två av katterna kastreras, har hållit Tingeling inne sen i söndags för att hon inte ska ge sig i väg. Vem tror ni trängde sig ut när jag skulle gå in med kattburarna i kväll? Självklart Tingeling och hon var direkt borta med vinden, väldigt tveksam till att det ska bli någon kastrering av henne i morgon. Jäkla skit! 
 
Szum och Tant fick flytta till ny hage med lite gräs, lycka enligt pållarna!
 
Även Räkan och fölis fick en större hage med gräs!
 
 
Vad tror ni om den här traven?
 
Och så till sist grannarnas nordisföl som föddes i söndags!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0