Nytt schema!

Vi har nytt schema på Ica så nu börjar jag kl 11 varannan fredag, det är jättebra tycker jag för då hinner jag rida en häst innan jobbet.I morse vaknade jag för ovanlighetens skull före väckarn och var ute i god tid, och det var nog bra det! För helt plötsligt hade jag ingen ström på Caddes hage, inte heller på ridbanan. Jag anade oråd och började kolla säkringar, bytte alla jag var osäker på, flyttade om kontakter och försökte klura ut flelt utan resultat. Fick ringa min granne som är utbildad på el och efter en bra stunds felsök och byte av olika säkringar så hade jag återigen ström överallt. Tänk att saker aldrig riktigt ska flyta på!? Ävenom det alltid löser sig så tar det massor av energi.
 
Red i alla fall ett dressyrpass på Tant, banan var fullt ridbar i skritt och trav . Vi jobbade med fokus på att få ut halsen och att rida henne i lite lägre form, gick ändå hyggligt tycker jag trots att det ju givetvis inte är en form som Tant själv föredrar. Vi ska jobba mer med detta då jagupplevce att jag fick henne lösgjord och avspänd, och att slappna av lite i arbetet tror jag att Tant skulle må bra av!
 
Efter jobbet var min tanke att tömköra Szum. Men jag möttes av stormvindar när jag klev ur bilen och insåg snabbt att det inte var någon bra dag att börja med Szum som vilat i över en vecka. Hoppas på bättre väder i morgon, hans ben ser bra ut nu i alla fall. I stället åkte jag till grannen som fyller år i dag och åt tårta, fastnad i en hästdiskussion och vips var klockan alldeles för mycket. Bäst att sova, jag ska ju jobba i morgon med! Hoppas på bättre väder i morgon, nu i kväll har det regnat, blåst och sen toksnöat! Aprilväder i mars?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0