Dyr häst!

Riktigt härlig vinterdag i dag, plusgrader och sol! Men jag har ju varit instängd på Ica i stället för att kunna rida i solen. Men vad gör det att man kommer hem trött 18.30 till ett mörkt och tomt hus, när man sedan får rida i 4 minusgrader på ett fint underlag och med en Szum som är på sitt bästa humör? I bland är det värt allt slit hundra gånger om! 
 
I dag var Szum samarbetsvillig och avspänd redan från början. Vi jobbadepå med övergångar enligt Saras order sen helgen, sen jobbade jag även med att rida honom på en stor åtta och flytta bogarna vid varvbytet, och så travade vi lite över bommar och så försökte jag verkligen att jobba traven framåt. Och bara det faktum att jag kunde rida över hela ridbanan i dag, hela passet utan att han ens funderade på monster i hörnen var en framgång! I bland är han dyr min Szum-Brum!
 
Nu ska jag skriva en kom i håg lapp med allt som ska göras och fixas i morgon, för jag är lite orolig att jag ska glömma något då jag i vanlig ordning lyckats planera in väldigt mycket samtidigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0