På hal is!

Till min stora glädje så fanns det lite snö på marken i morse igen, nu hoppas jag på mer! Tyvärr har snön lagt sig lite ovanpå isen vilket jag märkte på eftermiddagen då jag gick ner med Midas sadel, genade lite och där var det is under snön. Jag åkte som en vante och med sadeln i famnen kunde jag inte ta emot mig utan landade på min redan sen tidigare utsatta rygg, Midas stod i hagen och tittade, han såg mer än brydd ut -tror han undrade vad ajg höll på med!
 
Dagen började dock med att jag var i väg och körde, sista rycket nu! När jag kom hem så tömkörde jag Szum och Traffe. Szum fick jogga lite lätt i hagen bredvid banan eftersom han har tappsko. Traffe fick gå på banan och han vr ritkigt fin i dag, det kanske börjar gå framåt igen! Red ju även Midas, han fick skritta fram i skogen ovanför gården och sedan gå lite dressyr i hagen bredvid banan. När vi skrittade fram så flög en fågel upp precis framför oss, tror vi båda två blev lika förvånade och rädda, i alla fall så drog han i väg en liten bit. Det tog bara några meter innan jag fick stopp på honom men det är ju minst sagt besvärlig terräng så vi hann hoppa över både en buske och några mindre stockar, kanske borde vi satsa på fälttävlan?
 
Jag har även hunnit sätta upp belysning en gran bredvid banan, blev så mysigt men sen lös den ändå inte när jag kom hemfrån lektionerna igen. Typsikt. Nu ska jag ladda upp inför morgondagen, det kan bli en spännande dag det med. I bland tror jag alla dagar på Brännan är mer eller mindre spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0