Chokladpyssel!

I dag så började jag med att rida Szum, jag lade på dressyrsadeln och var taggad att rida hem till banan och trimma lite. Men Szum var inte alls lika sugen, han är verkligen en hejare på att rygga! Som längst backade han ungefär 20 meter ut i kraftledningen! Alltså ner i diket, upp ur diket på andra sidan och sedan vidare i kraftledningen! Och det var inte bara en gång... Men trägen vinner, vi kom upp ur diket, jag fick fart på honom och vi tog oss hem. Väl på banan var han jättefin och vips var han förlåten allt tjafs! Pålstina red jag ut en liten sväng, hon var pigg och glad som vanligt!
 
I dag var det dags att chippa fölis! Vi tog in alla stona och fölen. Chokladen fick på sig grimma och blev avmaskad, sen verkades hon runt om och som avslutning blev hon även chippad. Dessutom blev hon även idkollad, men hon är ju brun utan tecken så det var nog inte jättesvårt! Praktiskt att ha idkontrollant och hovslagare i samma person och dessutom den som de går på bete hos! Även Räkan fick lite ompyssling, och avmaskning. Det känns skönt att ha det gjort och dessutom skötte sig den lilla chokladbiten sig ypperligt så jag är inte ett dugg orolig över hur hon ska fungera framöver!
 
Några fölbilder fick jag inte till trots att vi hade alla inne i dag, men lite andra bilder:
Morgontrötta hästar på nya betet!
 
Szum såg rätt otaggad ut innan ridningen så jag borde ha anat oråd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0