Åskritt!

Faktiskt en helt okej dag på Ica i dag! Hemma igen så skule jag rida Szum, och visst så jag molnen som kom men jag trodde nog ovädret skulle gå runt oss så jag sadlade ändå. Hann bara upp i sadeln och i väg såbörjade det regna och mullra närmare! Red ändå en bit men kände mig tvungen att vända efter mindre än en kvart så det mullrade rejält! Szum höll sig lugn och var jättefin att rida trots åskan, att vi fick vända hem fort och tre dagars vila (eller tack vare vilan, tycker ofta han är fin efter vila). Lite otäckt var det att rida under kraftledningen men det gick ju bra det med. Självklart hann jag bara tillbaka och sadla av så var åskan borta och det började ljusna!
 
Sen kom Linda och vi red ut på Tant och Pålstina, i dag var det min tur att rida Pålstina. Vi red en tur med mycket trav och en galopp, Pålstina var lagom trött efteråt. Sen åkte vi till Räkan och fölis, Linda hade inte sett fölis sen hon var en vecka gammal så det har ju hänt lite sen dess. Stannade sedan hos grananran för att få höra mer om deras semester. Sen tblev det så nu är det bara att försöka sova såjag orkar upp till morgondagens lektioner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0