Första maj!

Vilken härlig dag det varit, synd att det emellanåt blåst rejält men solen har lyst i alla fall! Full fart har det varit i dag med, börjar bli en vana! Började med Szum, gick med honom upp till närmaste vändplats för att rida. Han har ju varit lite småstökig sista dagarna och det började inte bra i dag heller då han hoppade för en bil när vi gick i väg. Jobbade honom ordenligt från marken, var ju en och halv vecka sen jag att på honom sist och han brukar kunna var lite stökig där vi höll till så jag var lite tveksam men det kändes bra. Satt upp och han blev superspänd! Han sköt lite rygg, drog ner hividet och kändes som en bomb, men efter en stunds skrittande på volter åt olika håll släppte det lite och vi kunde även trava lite innan vi avslutade. 
 
Efermiddan, eller mer eller mindre hela dan, gick åt lektioner och ridning av kundhästar. Inte alls tråkigt att stå ute i solen och titta på fina hästar! Måste berätta också att en av kundhästarna jag red har haft svårt att ta höger galopp, och då menar jag inte svårt som i lite besvärligt utan som i nästan omöjligt, i dag fattade den rätt 3 av 3 försök! Inte utan att man blir nöjd och kanske lite småkaxig då! Men man blir ju snabbt nertagen på jorden igen, efter lektionerna och en snabbmiddag så åkte vi och hoppade och direkt var jag nere på jorden igen! Provade Räkans sadel på Taggen och han kändes superfin när jag red fram. Jag trivs ju mycket bättre i den sadeln och den tycks ligga bra på honom, och det kändes verkligen superbra när jag började! Han hoppade väldigt bra i dag, hoppade väl över hindren men drog lite efter. Vet inte om han överhoppade sig lite, om han blevv laddad eller om det var något annat men vi fick ett rejält bakslag i mitten av passet och det kändes som inget funkade! Efter en lång stunds galopparbete så slappnade han av igen och vi kunde hoppa några språng som kändes okej. Konstaterar än en gång att han inte är helt enkel. Men vi får väl testa oss fram lite till. Nu sova!
Bild från i fjol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0