Sockerhästar?

I dag har det regnat, jag har ju varitinne på Ica och jobbat hela dagen så det har inte gjort mig så mycket. På kvällen regnade det fortfarande men eftersom jag inte är gjord av socker så var det bara på med regnkläder! Tyvärr verkar mina hästar vara gjorda av socker...
 
Red ut Peppe först. Vi red i skogen och galopperade på smala, krokiga stigar och hoppade stockar! Busroligt! Sen tänkte jag rida Szum, men han var väldigt spänd och frusen. Inte läge att sitta på honom då, men jag tycker nog att det är bra med lite arbete för att mjuka upp kroppen och få dom att slappna av så vi arbetade lite i töm. Han fick jogga lite på volt i båda varv tills han började slappna av i musklerna och jobba genom kroppen. Sen fick han gå ut med täcke, sockerhäst! Att även Taggen skulle vara spänd var ju ingen direkt överaskning, han fick gå galopp programmet i lina och sen fick ju även han täcke på sig så klart. 
 
Mina sockerhästar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0