Klädbyten!

I dag har det varit ett väldigt hattande med vädret, ena minuten sol och värme, nästa ösregn! Regnkläderna har åkt på och av hela tiden och jag har bytt till torra kläder inte mindre än tre gånger!
 
Började dagen med att rida ut Taggen, vi red en lugnare tur där han fick lyfta på benen över stockar och gå i genom sly och buskar. Taggen hade nog inte alls lust med det i dag, han hade nog hellrre sett en galopptur och försökte lägga in lite galopp där det gick, eller inte gick att galoppera... Vi hann precis tillbaka när himlen öppnade sig och jag hann bli ordentligt blöt innan jag kom in i bieln igen. Hem och byta om och hämta stängsel. gick fint att stängsla trots att jag fick ta av och på mig regnjackan hela tiden, även om det är jobbigt och lite tråkigt att stängsla så är det ju så roligt att släppa hästarna i ny hage och se hur glada de blir! Grabbarna fick en ny hage i dag och sen körde jag ner brudarna som nu går i grabbarnas gamla hage, är rätt mycket mat kvar där även om det är lite nertrampat. Hästarna blev glada och grabbarna blev lie ill sig när de kom tjejer i hagen bredvid! På kvällen hade jag lektioner och då höll sig solen framme i alla fall, så skönt!
 
Hungrig Räka!
 
Fina Actrice!
 
Grabbarna spanar på brudarna! Gandalf, Taggen o Szum!
 
Szum hade nog gärna hälsat på brudarna!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0