Flyt!

I dag har det verkligen flytit på! Började dagen med att jag och Elise skrittade ut med Szum och Räkan. I dag red vi en sväng på nersidan vägen, lite mer att spana på för Szum men han skötte sig bra. Sen hann vi bara fixa i ordning hästarna och vänta några minuter så kom veterinären och Szum fick sin andra influensa spruta. Direkt när veterinären åkt så kom Peppe, Det var väldigt odramatiskt att lasta ut honom och släppa honom i hagen. Han har ju varit här förut, i dag har han fått gå själv men i morgon släpper jag i hop honom med grabbarna som han gått med förut. I samma veva kom även grannen och körde ut balar till hästarna. Sen var jag tvungen att gå in och fika lite och landa efter allt.
 
På eftermiddagen longerade jag galopp programmet med Taggen, men jag tyckte det räckte med fyra intervaller efter kiropraktorbesöket. Sen blev det lektioner, ridning av kundhäst och hämtning av spånbalar resten av dagen. Hade även en liten incident med transporten när jag kom hem på kvällen (kombinationen vinter och hästtransport är inget för mig!) då jag helt enkelt inte fick av den från bilen! Jag brukar i bland oroa mig för att man ska tappa släpet, man har ju hört skräckhistorier om det, men det verkar inte vara någon risk! Som tur var kunde jag använda livlinan ring en vän, och en liten stund senare var släpet löst. Vilka problem man kan ha!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0