Snöras!

I dag stod dressyrträning med Taggen på schemat, men innan vi åkte hann jag njuta av solen och vårvintervädret lite. Red först ut Räkan, vi blev överaskade av ett takras som landade precis framför oss när vi skulle skritta i väg, Räkan gjorde en liten piruett och jag är glad att vi inte fick det över oss! Och sedan skrittade jag Peppe lite i skotarspåren och spanade in avverkningen. Jag har numera en magnifik utsikt från min "skog"! Avslutade med några varv på banan där vi jobbade med lite övergångar trav-skritt-trav och med bjudningen.
 
Sen var det då dags att träna för Annelie igen. Våren hade kommit även till ridhuset och isen som har varit på insidan väggarna hade börjat tina, det droppade från taket och åkte snöklumpar längs väggarna något som inte Taggen varså imponerad över. Det var en spänd tagg och en frustrerad ryttare i dag! Tycker inte alls det gick bra, jag red dåligt och han var bara spänd och stod emot, även om han släppte lite efterhand. Men man tränar ju för att bli bättre och går det bara bra på träningarna så får man ju aldrig träna på att lösa problemen, det är ju egentligen när det går som sämst som man som mest behöver hjälp. Att rida bra när hästen går som en klocka är ju ingen konst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0