Rörig morgon!

Dagen började med en rörig morgon, vaknade första gången vid halv tre när dagens första timmerbil var här och lastade, nästa gång vaknade jag vid sextiden då skogsmaskinerna drog i gång. Låg kvar och drog mig en liten strund men sen blev det full fart efter att jag hört en gnäggning utanför, och när jag tittar ut ser Szum komma gåendes! Röran fortsatte med att boxhästarna var rätt spralliga att leda ut och att Szum var på rymmen ytterligare en gång! Sen fick han gå utan täcke, det är full stret på tråden men täcket skyddade nog honom en del, är så svårt med strömmen i hagarna nu på vintern. Var hem på lunchen men han har hållit sig i hagen resten av dan, hoppas han gör det i natt med!
 
På kvällen, efter Ica, så trimmade jag Taggen. Det gick stundtals jättebra med fin känsla och stundtals lite stretigt. tyckte han blev lite trött på slutet och när vi var klar var han genomsvettig! Är lite roligt att kunna göra något annat än att galoppera, trots detta blev det mycket galoppjobb i kväll. Nu är jag trött och slut för i kväll, tur jag är ledig i morgon!
 
Szum där han ska vara -i hagen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0