Snö!

I dag kom den, årets första snö! Och även om man vet om att det brukar komma snö i oktober så är man lika oförberedd varje gång.Jag tycker oftast att första snön brukar vara ganska oförarlig, den brukar snabbt tina bort och vara över. Men i morse när jag släppte ut hästarna så kändes det verkligen som full vinter! Det var snö på backen, snöade och blåste för fullt. Ingen mjukstart alls! Nu i kväll är det minusgrader och en del snö kvar på backen. Jag hade givetvis inga broddar hemma, vilket jag ju givetvis trodde jag hade, så det har varit lugnt på hästfronten i dag. På eftermiddan åkte jag och köpte brodd så i morgon ska jag vinterrusta hästarna!
 
Det fattas ännu en del innan det är så här mycket vinter, men det är på väg nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0