Prinsessan är på fötter igen!

Äntligen verkar min lilla prinsessa, alltså Räkan, fått ordning på fötterna! Eller peppar, peppar får vi väl lägga till... Dock är hon ohalt nu efter att ha fått skor fram. Elise red henne i dag, Taggen var ju lite vild igår och jag trodde Räkan skulle vara lugnare, jag red Orvar. Men Räkan var väldigt glad över att få komma ut igen och busade rejält med Elise på hemvägen. Mina hästar har verkligen testat Elise nu, tur hon red dom i somras också så hon vet att dom brukar sköta sig. Orvar däremot sköter sig ypperligt och är så rolig att rida, vilken superhäst det kommer bli av honom!
 
Jag red ut Taggen på eftermiddagen, och han var rätt laddad även i dag.  Sen tömkörde jag Szum. han gick snällt från boxarna även i dag, men när vi kom upp till skogskanten så kom protesterna. Först skulle han inte gå över ett litet dike, efter lite disskutioner kom vi över diket men upp i skogen ville han inte. Han blir så stark när han försöker dra i väg, i dag drog han omkull mig! Så jag satte om tömmen för att få mer kontroll, och då gav han sig och vi kunde gå en sväng i skogen. Avslutade sedan med att jobba honom på volt hemma. Han var jättestressad i början, och jag fick jobba en bra stund innan han hade varvat ner tillräckligt för att kunna skritta på volten. Så vi kan väl säga att det gick lite bakåt i dag, men jag tycker jag hittar knapparna allt mer på honom, han kommer till avspänning i varje arbetspass nu och jag tycker hästen är mer harmonisk! Tror att det går åt rätt håll och att jag börjar hitta rätt tänk med honom.
 
 
Mattes prinsessa är nu fräsch igen! Min finaste Räka!

Kommentarer
Postat av: Monica

Vad skönt att pojken sköter sig. Kommer på lördag och tittar på honom på löshoppningen.

Svar: Han är så duktig! Och rolig att rida, det kommer bli en trevlig ridhäst av honom!
Pernilla Engström

2012-10-31 @ 22:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0