Härliga höst!

I dag har det varit en sån där härligt höstdag med blå himmel, sol och morgonfrost. Om hösten skulle vara så här alla dagar så skulle jag nog gilla denna årstid mycket bättre, sista åren tycker jag mest det har regnat.
 
Full fart i dag. Red ut Räkan och Taggen här hemma på dan. Åkte sedan i väg för lektioner, förutom lektionerna så red jag tre hästar. Kom hem vid kvart i nio på kvällen och tog in hästarna, men i stället för att som vanligt gå in och fika och mysa så borstade jag och sadlade Szum. Malin hade jobbat och longerat på kvällen och det gäller att passa på när man har hjälp. Jobbade han lite från marken, kände direkt att han var koncentrerad och cool i dag. Hängde och satt på honom, och sen gick vi även lite utanför stallet. Han var lydig och lyssnade bra, vi gjorde en massa halter och gick bara ett par meter i taget. Känns som det går åt rätt håll!
 
Grabbarna fick en ny bal i dag!
 
Snacka om nöjda hästar! Oliven och Szum!
 
Räkan i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0