Trött i huvudet!

Det börjar kännas som våren är här nu, fast helt säker kan man nog inte vara än...

Började dagen med att rida Corran tillsammans med Malin och Oliver, vi red en liten sväng ute först innan vi hoppade stockarna som vi har här hemma. Det är så roligt att hoppa naturhinder! Det är dessutom bra för bjudningen hos hästarna, och lösgörande!

Sen tömkörde jag Peppe, gick mycket bättre än sist även om styrningen tar lite dåligt emellanåt. Tömkörde här hemma, styrde runt stockarna och över bommar, gjorde mycket volter och bågar så han fick nog använda huvudet rätt mycket!

På eftermiddan tog jag med mig Räkan och åkte till ridhuset, red i genom LB:2 programmet, galoppen kändes inte så bra men hon var väldigt pigg och travprogrammet känns okej. Vi ska jobba galoppen här hemma nu så får vi se om den blir bättre. Taggen har tappat en sko så han har haft vila några dagar, men i morgon kommer hovis och åtgärdar det!

Kvällen har ägnats åt bokföring så nu är jag alldeles trött i huvudet, precis som unghästarna! Nu blir det att alappa lite framför tvn i stället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0