Det man övar på -det blir man bra på!

Det är ju så att övning ger färdighet, och det man tränar på -det blir man bra på. Och detta gäller ju även ridning, genom att rida mycket och många olika hästar så blir man en bra ryttare! Jag har hört någonstans att det krävs 10 000 ridtimmar för att bli en duktig ryttare, det låter ju inte så mycket men det innebär faktiskt 3 timmar, varje dag (365 dagar) i nästan 10 år... Det är bäst att ligga i!

Och i dag har jag faktiskt ridit rätt mycket, trots att det regnat mest hela dagen. Här hemma red jag Räkan och red ut med Taggen, Corran tömkördes. Sen red jag två "kundhästar" på kvällen. Dels en ny bekantskap som en elev har köpt, en valack efter Robin Z som dock mest är dressyrriden. Han kändes trevlig och stadig, men han vet nog ganska bra också hur man smiter undan arbetet.. Sedan red jag Sickan, hennes ägare är på semester, och henne red jag tillsammans med Totte och hans ägare! Två unghästar ut tillsammans, dessutom på nya ridvägar för dom båda, det gick jättebra -extra roligt att jag varit delaktig i inridnigen av de båda!

I morgon väntar en ny dag, med mer ridning, mer hästar men förhoppningsvis mindre regn!


Jag och Sickan här hemma i somras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0