Blöt träning!

I dag var det Corrans tur att åka på dressyrträning. Hon har inte varit i Sollefteå förut, och är ju inte så berest heller, dessutom var det första gången jag åkte med henne ensam utan någon medhjälpare. Väl framme var det regn och åska! Som tur var är ju Corran en riktig cooling så hon brydde sig inte om varken vädret, lastbilarna som drog förbi på vägen bredvid eller något annat. Jag kan inte sluta bli imponerad över hennes temperament! Träningen gick bra, stundtals riktigt fin i traven, kände att jag hittade lite "knappar" som jag letat efter. Galoppen hann vi inte riktigt med, den får vi ta nästa gång. Nu har Corran förtjänat lite semester! Red Räkan hemma innan jag åkte, och kvällen ägnades åt att stängsla. Kan lova att jag var helt genomblöt efter det! Den nya beteshagen är inte riktigt klar än, men förhoppningsvis är den det innan torsdgkväll när vi planerat att rida ner hästarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0