Hovisdag!

I dag har det varit full fart hela dagen. Hovis har varit här och det var ju lite extra stökigt eftersom hästarna nu går på bete en bit bort. Började i alla fall med att rida hem Räkan, hon fick gå en liten extra sväng så vi i alla fall kunde trava och galoppera lite. Efter att hon var skodd så red jag ner henne och hem Taggen. Så nu har mina två, Oliver och Peppe fina fötter, och Peppe har fått framskor!
 
Efter skoningen åkte jag i väg för lite träningar, så resten av ridningen fick vänta till kvällen. Då hade jag bra hjälp av Linda. Hon hjälpte mig först så jag kunde rida lite på Cornelis här hemma. Han var lite spänd i början men sen kändes det jättebra, nu tror jag vi är redo för att börja rida ut lite och börja rida lite mer riktigt. Känns bra! Sedan red vi Taggen och Peppe ner till betet. Vi tog en extra liten sväng och tränade på bland annat på att styra runt buskar. Peppe var jätteduktig, jag kunde styra han som jag ville även fast Taggen gick åt andra håll. Riktigt nöjd med båda unghästarna i dag!
 
Taggen och Peppe nere på betet, bilden togs i torsdags.
Trackback
RSS 2.0