Högtryck!

Började dagen med att mocka ut vinterbädden ur den sista boxen, det är mycket mera jobb än man tänker sig innan! Efter det blev det en lite tur med Räkan. Blev dock bara en liten runda, utan grusvägar, och några minuters trav på volter här hemma,  eftersom hon hade tappat en baksko. Jag blir så less på alla tappskor och allt hovstrul men på måndag kommer hovis så nu får hon klara sig tills dess. 
 
Sen åkte jag ner till betet och red Taggen, lite galoppjobb i värmen. Efter jag ridit så lastade jag han och Peppe och körde hem dom. Känns väldit bra att jag utan strul kan lasta in dom, och ut, ensam  och utan hjälp. Peppe är så duktigt och han har verkligen mognat nu i sommar! 
 
Efter en liten sväng på Hammarn för att besöka banken och fylla på förrådet på sjukvårdsgerjer och förbandsartiklar, så tog jag tag i nästa projekt. Nämligen att spola ur boxarna med högtryckstvätten. Det gick fint och två täcken blev tvättade i samma ryck! Nu känns det roligt att spåna upp och göra fint inför hösten och installningen. 
 
På kvällen red sedan jag och Malin ut med Oliver och Cornelis. Det blev lite galopp i skogen, och Cornelis är så duktig i galoppen! Överlag rör han sig bättre framåt och genom kroppen nu och är mer avspänd, kommer bli en riktigt trevlig ridhäst av honom. Sen avslutade vi turen hemma så nu är alla grabbarna hemma igen. Nu ska jag ta och planera det sista inför helgens läger!
 
 
Fina Peppe har verkligen mognat och utvecklas i sommar. Jag tror verkligen det kommer bli en supertrevlig ridhäst av honom, han är så social och mysig. Just nu har han lite semester för att smälta allt men jag tror han börjar bli sugen att jobba igen för han är hela tiden framme och vill bli fångad! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0