Den ena är sjövild och den andre är off!

Corran var väldigt stökig i dag när jag skulle göra i ordning henne för ridning. Jag sätter fast henne i en av de tomma boxarna och hon brukar alltid stå still, möjligen krafsa lite med någon hov. Men i dag var hon sjövild, for omkring, reste sig och la upp huvudet över mellanväggen (hon kom ner rätt snabbt igen) och var allmänt stökig och tramsig. Jag bestämde mig för att longera lite innan jag red, för att se om hon skulle vara lika stökig då. Men hon var som vanligt och vi kunde skritta ut i skogen som planerat utan problem. Jag undrar vad som snurrade i huvudet på henne innan...

Räkan red jag lite här hemma, jobbade lite med det vi gjorde för Annelie samt hoppade lite studs. Jag hade tre låga studs och sen tre galoppsprång till en stock. Hoppningen gick bra men hon känns lite "off" så jag har bestämt att hon ska få lite semester. Rider i morgon och sen får hon får vila några dagar över helgen när jag ändå kommer att ha svårt att hinna med allt. Taggen fick gå ut en liten lugnare sväng för att mjuka upp musklerna sen söndagens träning, han vilade i går.

Det tur de är i lite olika faser mina hästar så jag inte alla tre var sjövilda samtidigt eller att alla var i behov av vila vid samma tillfälle!

Trött Tagg förra sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0