Det gäller att ta alla chanser man får!

På tävlingen igår blev jag tillfrågad om att hoppa en okänd häst i 1 meters klassen. Ägaren hade åkt av på framhoppningen till första klassen och gjort illa sig, men hon ville att hästen skulle gå en klass till. Första var jag lite tveksam men bestämde mig sedan för att känna lite på hästen i alla fall. Red ca 10 min, och hoppade några låga språng över ett sockerbitshinder. Sen hann jag inget mer för Taggen skulle göras i rodning och ridas fram. Efter min start med honom hade vi 6 starter innan jag skulle in med den nya pållen Mayday, så jag satt direkt upp på den och hoppade fram. Den var lite dum på oxern och kastade sig hysteriskt förbi oxern några gånger, men fick över den sen. På banan gick det bättre, nolla i grunden och där kändes det jättebra. Fick göra en volt (jag tog för kort väg och fick inte med henne i svängen) i omhoppningen plus att hon sen gjorde en sån där ful smitning på sista hindret. Men ändå rätt nöjd, hade ju inte suttit mer än några minuter på henne! Även mina hästar skötte sig bra, Räkan bjöd bra och kändes fin men rev två hinder i 90 cm. Taggen blev stark, han rev ett i omhoppningen i 90 och två i gunden i 1 meter. Alltså inte samma gudomliga ritt som sist men det känns som det går åt rätt håll!

Kommentarer
Postat av: jenny

kul att det gick bra, spännande att rida en ny häst också :)

2011-06-23 @ 09:32:51
URL: http://jav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0