Höstdagjämning!

Tydligen är det ovanligt kallt just nu, och det ska dessutom regna 40 mm i morgon, tycker nog att hösten skulle kunna bjuda på några fina dagar med sol och höstvärme!
 
Jobbade halvdag på Ica, 8-12, sen hem och åt en pizzabit sen igår innan jag började med hästarna. Jag longerade Wasabi och Dajmen, Wasabi fick prova den sadeln som jag har på nästan alla andra hästar, detta efter samråd med Ulrika igår. Det såg bra ut i alla fall, men jag ska tömköra några dagar innan jag sitter upp. Sedan red jag Grå och tog Szum i töm.
 
Gjorde köttfärssoppa som nog skulle räcka till halva byn innan jag fortsatte i stallet med att rida Clarinett. Hon var laddad i blåsten och fin att rida. I morgon väntas stora mängder regn, därför passade jag på att rida Clarinett i kväll och har flyttat lektionerna jag skulle haft i morgon kväll. Jag kommer nog på något att roa mig med i morgon, även om planerna annars var stängsling, ridning och lektioner vilket inte känns kul i ösregn!
 
Wasabi på banan!
 
Sadeln!
 
Och Dajmen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0