Tungan rätt i munnen!

Både igår och i måndags var det fantastiskt fint vårvinterväder, precis som det ska vara den här tiden på året!
 
I måndags hade vi personalmöte efter vi stängt affären så det blev verkligen en heldag på jobbet. Igår morse var det kallt och lite svårt att komma igång men sedan red jag Chokladen och Beroza på slingan. Dom var jättepigga båda två, Chokladen studsade, bockade och kastade med huvudet medan Beroza bara var pigg framåt. Jag travade lite på henne och kunde inte känna någon oregelbundenhet så sträckningen verkar ha släppt.
 
Sen lunch och i väg och hämtade två balar innan nästa ryck i stallet. Jag jobbade Lilla Grå och Lemonaden i töm, Lemonaden fick prova lite galoppjobb i töm, det blir ju helt annat jobb än galopp i lina. Dajmen longerade jag, ståendes på pallen, med ett nytt bett. Ett rakt, smalt plastbett med fasta ringar.  Tyckte först att det fungerade jättebra men vid ett varvbyte såg jag att Dajmen blev irriterad,  osäker och ville inte gå fram riktigt. Kollade då munnen och då hade hon fått upp tungan ovanför bettet, hon hade inte lagt över den utan bara tryckt upp den. Provade igen men blev samma, så jag kortade upp sidostyckena ett hål och då höll hon tungan rätt och var nöjd. Vi får prova igen men jag tror att det är ett bra bett för henne. Sedan red Linda dressyrträning innan nattning av hästar och sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0