Klart och kallt!

Kallt i morse, -20 grader, soligt och fint på dagen och inte alls kallt men nu -17 igen...
 
Jag tog en lugn morgon, det var ju ändå så kallt, och sedan jobbade jag Szum i töm först. Sen red jag Chokladen och Lemonaden på den upptrampade slingan. Det var inget superunderlag men de fick varsitt ordentligt travjobb i alla fall, och jobbade på bra. Avslutade första rycket med dressyr på en jättefin Clarinett! I dag var hon som en ferrari, bra framme och med tryck, och då är hon verkligen fantastisk att rida. Jag njöt hela passet, utom galoppen där jag helt omöjligt kan sitta mitt över henne, och började drömma om tävling igen. Tänk när (och inte om) hon går så på tävling, då har vi rosett med oss hem är jag övertygad om!
 
Till middag hästfile' (ja vi säljer det på Ica), stekt potatis och röbetor med ädelost i ugn, så jäkla gott! Kvällspasset inleddes med tömjobb av Bea, och sedan longerade jag Dajmen -ståendes på en pall! Det är dags att ta tag i hennes pallproblem, det var riktigt bra träning att longera henne från pallen. Definitivt första gången jag gör det... 
 
Nu dags att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0