Stormen Jan!

Stormen Jan har dragitförbi här! Vi klarade oss ganska bra, men det finns de som haft det värre! Jag fick leta kraftfoderhinkarna i morse men inga värre skador!
 
Jag insåg att rida inte var någon bra idé, hästarna har motionerat sig själva rätt bra i hagarna ändå. Men jag ville försöka longera Chokladen innan jobbet. Själva longeringen gick bra, hon fick jobba i snön och gjorde det bra. Men även fast jag bara borstade av henne lite och satte på skydd och träns så hade jag fullt upp att lyckas med det. Täcket blåste i väg, kompisarna studsade i hagen och när jag tränsade av drog hon i väg! Kanske inte rätt häst att jobba i stormen...
 
Efter jobbet så gjorde jag däremot inget med hästarna, det blåste fortfarande och dessutom mörkt och halt. Försöker kliva upp tidigare i morgon i stället och kanske kan ta en häst då!
 
Chokladen i blåsten!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0