Ishalka!

Vårväder igår... Ishalka på hela gården, men med lite påhittighet så gick det jobba hästar ändå. Jag körde ut sadlarna med skottkärran till hagarna och gjorde i ordning där. Framåt kvällen var isen mjuk och det gick röra sig på hela gården.
 
Jag red Clarinett först, dressyr på banan, och hon gick riktigt bra! Fortsatte med Lemonaden som jag provade att rida utan padden under sadeln, tycker att hon breddar ryggen så mycket när hon travar, det blev nog bättre men inte riktigt bra. Hon fick i alla fall trava över bommar. Beroza tömkörde jag ute i snön, hon var riktigt fin!! Avslutade med att snöpulsa Chokladen. 
 
Efter mat så blev det fortsatt jobb i stallet. Jag tömkörde Dajmen, igår kunde jag avsluta med vanlig tömsättning. Hon var yrslig när jag gjorde i ordning och började jobba men fokuset kom sedan efterhand. Hon är ganska omogen ändå... Sen skodde Nisse Bea så det blev ganska sen kväll i vanlig ordning! Nu ny dag, och blåsigt även i dag såklart!
 
Lemonaden!
 
Chokladen med en nyfiken Dajm i bakgrunden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0