Frustrerande!

Ica igår, och vi var en kort i personalen. Inte helt oväntat...
 
Under tiden jag var på Ica så skedde ett hästbyte hemma. Ruslan har åkt hem, för att få lite vila, och  i stället kom Beroza hit. En treårig basjkir som ska bo här på lösdrift i vinter och sen ridas in i vår.
 
Jag red Clarinett, jag blir så frustrerad när jag inte får till galoppen. Alla problem som att hon blir lång, svårpåverkad, bryter av, byter bak eller inte fattar på hjälpen känner jag ju beror på att jag hamnar lite (eller mycket) snett, med axlar bakom höften eller i obalans. Och då blir jag frustrerad när jag känner det men inte får till det, och ju mer frustrerad jag blir desto sämre rider jag och snedare blir jag, och då blir jag ännu mer frustrerad... Igår bröt jag den onda cirkeln med att hoppa en liten studs. Det var första gången som Clarinett hoppade studs och hon gjorde det rätt bra, och helt plötsligt fungerade fattningarna och vändningar i galopp!
 
Red ingen fler häst med tanke på min frustration, inget bra utgångsläge. I stället somnade jag till dressyren från ryttar-vm, helt fantastiskta ritter och hästar. Men kag ser ju att även en del av dessa ryttare sitter snett, kollapsar i innersidan och rider i bakvikt, så jag är inte ensam i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0