Selfietisdag!

Fullt ös i dag, fått en del gjort men som alltid för lite...
 
Började med att fakturera, men sen saknade jag både kuvert och frimärken så det sket sig ändå. Sen tyckte Szum att jag skulle laga hage innan jag kunde börja rida. Jag red Szum och Lilla Grå på banan, Szum behövde en stund att komma igång men kändes bra sen. När jag longerade Lilla Grå innan så såg jag hur hon nu jobbar med ryggen, hon har ändrat överlinjen massor så det är inte konstigt att sadeln inte passar längre. Sen fick Lemonaden gå i töm både på banan och i skogen, och så avslutade jag med Dajmen som fick ha sadel i dag. Hon har testat sadeln en del men i dag var första gången jag spände fast den. Kan säga att jag varit lite nervös över detta efter Lemonadens sadeltvång och eftersom Dajmen var så känslig i våras, hon tycks landat mycket i sommar och känns just nu cool.
 
Sen bytte jag lite tråd och någon stolpe i en av lösdrifterna och släppte över Szum och Lilla Grå dit. Hann precis klart när Paula med familj kom och hjälpte mig kapa grenar på några träd i en av vinterhagarna. Sen var dagspasset i stallet klart och i stället åkte jag och Nisse och handlade, kuvert och frimärken, och åt. Sen gick kvällen åt till att mocka hos Nisse, ta in Dajmen och Wasabi som ska sova inne ett tag och få in höbalar. Nu är det sent och i morgon är det tidig morgon som gäller, och ännu mer fullbolad dag!
 
Linsen på min mobilkamera är trasig men dag testade jag att fota med selfieläget i stället. Gick väl sådär...
 
Lilla Grå!
 
Selfie med mig och Lilla Grå!
 
Dajmen, undrar om hon är sådär överbyggd bak eller om hon står i en grop...? Börjar se ut som en häst i alla fall!
 
Bildbevis med sadeln!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0