Oktober!

Kallt och frostigt ute, känns som det kom snabbt men det är nog lika varje år!
 
Ica igår och på kvällen red jag Szum. Han var på sitt luriga humör. Redan när jag värmde honom i lina så bockade han och sparkade bakut. När jag red sedan visade han upp lite av både humör och nerv. Skrittade honom först på fyrkantsspåret, flyttade honom i hörnen, och försökte få honom avspänd. När jag skulle börja trava så var jag på volten, gjorde små volter i volten, flyttade för innerskänkeln, bytte varv och försökte hålla honom både rund i innersidan och sysselsatt. När det började kännas bra så red jag öppna ut från volten och innanför spåret på fyrkanten. Såklart kunde han då inte hålla sig utan efter halva långsidan flög han upp i luften och gjorde en vändning, så typiskt Szum! Fortsatte med aktivt travarbete och sparade galoppen till en annan dag!
 
Nu tisdag och hur den här dagen blir får vi se. Har lite på gång men skulle helst bara vilja sova! Så trött och förstår inte just nu hur jag ska överleva vintern...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0