Ledig lördag!

Härlig ledig lördag!
 
Tänkte ha sovmorgon men vaknade 5.15 av en mardröm, de som känner mig vet att jag drömmer extremt mycket och ofta om tåg (någon som vet vad det betyder? Mer än stress, då jag mest drömmer om tåg när jag känner mig pressad). Klev i alla fall inte upp direkt... Red först Clarinett som fick skritta i skogen, klättra och lyfta på benen. Sen fick både Chokladen och Lemonaden gå i töm. Jag har satt på ett novabett på Chokladen, hon verkar trivas på det och jag hoppas att jag ska få lite mer stöd på det. Lemonaden fick först trava bommar på banan och sen tömkörde vi ut samma sväng som vi red i veckan. Avslutade med att rida Lilla Grå, henne red jag runt träden i skogskanten. Först var hon spänd och det kändes som hon skulle fly därifrån, men hon slappnade av och sen kunde vi till och med trava runt där!
 
Lite pyssel med hagar, byta ut stolpar, plocka in vattenslangar och lite annat innan jag gjorde fin middag. Rotsaker i ugn och oxfilé, och sen glass till efterrätt, var väl ingen dålig mat? Resten av kvällen har jag mest slappat, prickat av betalningar och skrivit någon faktura, tagit in hästar och fodrat men mest lugnt. Nu är både jag och Nisse halvdåliga i magen så maten kanske inte var så bra ändå...?
 
 
Ut på tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0