Kanelbullens dag!

Kanelbullens dag, och djurens dag, men inte min och mina hästars dag...
 
Det måste ju vara något konstigt hemma nu som gör hästarna så konstiga, kanske det går någon björn runt gården? De var ju spända igår och i dag ännu värre.... 
 
Jag och Paula skulle rida Lilla Grå och Minna först, men vi hann bara några hundra meter från gården så stannade Grå och ville inte gå. Även Minna var orolig och blåste, till slut stod Lilla Grå och skakade och var helt blockerad. Vi bestämde oss för att rida hem då det kändes som ett låst läge, Grå skakade fortfarande när jag hade sadlat av.... I stället gjorde jag lite snabbt i ordning Clarinett och vi red ut en liten sväng på dom i stället, åt ett annat håll...
 
Red sen Lemonaden, styrde lite runt träd och hon var i alla fall som vanligt. Men sen tog jag in Chokladen, hon var stökig direkt men i början hanterbart. Dock blev jag lite arg på henne när det inte gick kratsa hovarna och med henne fungerar det inte att bli arg.... Satte på tömkörningsgjorden och sen fick hon nog lite gjordtvång för hon reste sig och fick sedan någon slags panik över att hon satt fast och hoppade in i stallväggen flera gånger!!! Till slut kom hon lös och jag kunde hämta henne utanför kompisarnas hage.  Jag blev jätterädd och fick någon pabikpanik reaktion och bröt ihop. Som tur var så åkte Nisse förbi nere på vägen, eftersom han och hunden hade kollat om det fanns spår där Lilla Grå hade varit rädd, så han kom upp och hjälpte mig. Chokladen har skrurit upp ett stort sår på bringan, men inte djupt, och några mindre sårskador. 
 
När jag hade lugnat ner mig lite så longerade jag Dajmen lite och hon fick testa sadlar, hon fick gå med dom lite men inte fastspända. Sen mat och i väg på några lektioner. Kollade Chokladen på kvällen igen och konstaterade att hon inte kan ha täcke på någea dagar tills såret börjat läka. Jag fick återigen en konstig reaktion och skakade när jag kom in, men det är nog mer en reaktion på mitt mående mer än på Chokladens....
 
Såklart blev det kanelbulle och varm choklad till kvällsfika. Jag brukar baka till kanelbullens dag, typ enda gången jag bakar bullar, men har inte hunnit i år, bilresan i tisdags störde min planering! 
 
Lemonaden var nog dagens glädjeämne!
 

Kommentarer
Postat av: Desiree Jonsson

Men usch så hemskt.. känner igen reaktionen.
Hoppas det blir bättre med Chokladen snart, och jag önskar dig en betydligt trevligare fredag!

Svar: I dag känns det bättre, Chokladen var lugn och såret har börjat torka upp. Vi är på Hästföretagardag på Wången i dag så det känns som förutsättningarna är goda för en bättre dag i dag!
Pernilla Engström

2018-10-05 @ 07:22:04
URL: http://www.manadisvildhast.se/Blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0