Fredagsfys och fredagsmys!

Igår blev det nog mer fredagsfys än fredagsmys men tanken var ju god i alla fall....
 
Jag red Szum innan jobbet, skrittade i skogen och han fick träna koordination och styrka med att trampa över grenar och klättra. Inte alls Szums grej men han höll sig i skinnet! När det blir sådär jobbigt så känns det som han mest vill springa därifrån....
 
På jobbet var det full fart med massor av kunder och när jag kom hem höll jag tempot uppe. Efter lite snabbfika så tömkörde jag Bea. Linda gjorde illa axeln när vi lastade i onsdags så då får det bli lite annat jobb, det var första gången jag jobbade Bea och det var, som alltid med en ny häst, intressant. Hon har väldigt svårt att komma genom kroppen och ta stöd på bettet, i stället känns jon tom och vill gärna krypa bakom hand, så finns lite att jobba på där! 
 
Sen var det snabba bud att longera galoppprogrammet med Clarinett och ta in hästarna för att hinna se Peder Fredricson på Skavlan. Jag missade början och det var en rätt kort intervju men lite fredagsmys med julmust, lussekatt och lakritsdumle blev det i alla fall!
 
Från morgonturen med Szum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0