Ridhuskväll!

Söndag igår, mulet och småregn. Hatar mörker och november utan snö är verkligen mörkt! Just nu känns allt rätt mörkt...
 
På morgonen longerade jag galoppprogrammet med Clarinett och sen jobbadeSzum i töm. Med honom testade jag något nytt, jag satte en täckesgjord runt rumpan, inspiration från Equiband. Är det någon som har testat det? Då är det ju även ett band under magen men det har jag inte löst än. Jobbade bara en kort stund med bandet igår, han gick inte fint eller rörde sig bra men jag såg hur ländryggen kom upp så det kan nog vara effektivt. Ska testa fler gånger!
 
Sen i väg för lektioner och red en häst. Hem och fixa mat lite snabbt, för sen skulle jag och Linda till ridhuset. Vi blev lite försenade då tre hästar inte var nöjd med matserveringen i hagen utan hade dragit ut. Men kan de då inte nöja sig med att ställa sig och äta på balen som stod precis utanför hagen? Nej jag hittade de i mörkret på granngården...
 
Vi lastade in Lemonaden och Bea, Lemonaden går rakt in men Bea behöver lite mer övertalning men det blir bättre. Åkte till ridhuset, tar 45 min, jag longerade Lemonaden och red sen 10-15 min innam hon var trött, såklart 45 min hem igen. Känns lite drygt... Men bra miljöträning, hon skötte sig fantastiskt! Vi tränade på samma som hemma alltså att trava med matte. Går bra med stöd av väggen men svårare när man svänger. Men riktigt fin känsla korta stunder igår! Lätt värt 1.5 timme i bil!
 
Blev sent igår och nu ska jag till Ica!
Ridhus-selfie!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0