Novemberdagar!

Nu har jag inte skrivit på några dagar, men jag vet inte om det har hänt så mycket heller....
 
I torsdags var det bara jobb, först Ica och sen i väg på lektioner.  I fredags mer Icajobb och sen på kvällen red jag först Szum på banan, Linda var och red samtidigt, och sen även Lemonaden på banan. Med henne tränade jag traven, hon vill sakta av när jag börjar rida lätt så jag fick upprepa några, ganska många, gånger innan hon kunde trava ett helt varv. Avslutade med att prova sadel och nosgrimma på Dajmen.
 
Igår började jag med att rida ut Clarinett på en mystur, och sen red jag Chokladen i skogen och klättrade lite. Lilla Grå fick jobba i töm, med många fattningar och lite travbommar. Hann åka och plocka ner lite sommarhage innan jag åkte och tömkörde en häst i grannbyn. Efter en snabbfika så red Paula lektion och sen avslutade jag med longera Dajmen. Första gången utan kapsonen, linan fäst i nosgrimman på yttersidan. Jag körde uppsittningsövningar och tog även fram pallen, pallen var inte läskig men det var väldigt otäckt när matte stod på den.... Där har jag något att träna på innan insittningen!
 
Kycklinggryta och ris till sen middag och sen gjorde jag klar bokföringen så nu är det bara själva momsrapporten kvar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0