Bättre lördag!

Jag har, vilket känns ovanligt just nu, haft en riktigt bra lördag!
 
Började med att rida Zebbe. Men red bara en liten stund, det är verkligen dags för vila för honom nu och ingen mening att försöka tjata på med något. Nu är planen öshoppning till veckan och sedan hem för vila. Jag hade önskat att galoppen var er befäst men det får hans ägare, som är en av landets bästa dressyrryttare, fortsätta jobba med. Mycket kommer nog falla på plats efter vilan också. Att unghästarna behöver vila kan man märka på många olika sätt, med Zebbe märks det genom att han är väldigt yrslig i början av passen men blir trött mycket fortare än tidigare, han har dessutom blivit mer barnslig och tuggar och drar i allt. Han känns inte lika intresserad längre men fortfarande positiv ich framåt att rida. Är verkligen svårt att hitta rätt balans mellan vila och arbete för de unga hästarna.
 
Sen fick Szum gå lite i töm innan jag gjorde i ordning Clarinett och åkte på dressyrträning. Dagens träning vsr mest en avstämning för att se hur vi ligger till i igångsättningen och att jag jobbar henne rätt. Sara tyckte att hon såg fräsch och fin ut och hon kändes väldigt bra också. Fick mycket hjälp med sitsen och självklart går ju hästen bättre då! Har i alla fall en massa att jobba med nu och lite ny energi i ridningen, precis vad jag behövde!
 
På hemvägen stannade jag och hade de lektioner som jag fick ställa in i tisdags när det var kallt. Sen tacos till middag, och hann väl se halva Andra chansen innan jag somnade i soffan! Var som någon hade slagit mig i huvudet, helt borta! Men nu har jag i alla fall tagit mig från soffan till sängen...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0