Akutenbesök!

Ni vet det där med att det sällan blir som man planerar eller att det är inte så illa att det inte kan bli värre... 
 
Fortfarande kallt, speciellt då på nätterna. Igår morse var det -22 men jag tänkte longera och tömköra lite innan jag skulle på ridskolan. Men så blev det ju inte...
 
Började med Clarinett. Hon var lite otålig eftersom skotarn var på väg ner mot gården, så hon trampade runt lite och försökte ha koll på den. Samtidigt höll jag på att försöka få ut en snöklump ur ena bakhoven, såklart den bakhoven som hon tycker är lite jobbig att lyfta efter skadan. Hur som så blev det lite stökigt och hon kickade bakut, och träffade min vänster arm och axel! 
 
Hade en jäkla tur att jag inte bkev träffad i ansiktet eller bröstkorgen, och att den där jäkla snöklumpen fortfarande satt kvar för då tog ju inte broddarna. Men jag blev rätt chockad... Så jag longerade henne först, kanske inte så smart men i de där lägena tänker man inte rationellt. Det gjorde väldigt ont i armen och axeln fast jag trodde ju inte att den var av men det fanns ju risk för eventuell spricka. Smällen har tagit precis på överarmen! Vi åkte i alla fall in till akuten. Det gick otroligt fort och på bara några timmar var armen röntgad och konstaterad fri från skelettskador! Skönt det i alla fall.
 
Så vi åt en pizza och sen åkte vi hem igen. Hade såklart hellre varit på ridskolan men jag hade nog inte gjort någon nytta där med en arm. Nisse hjälpte mig i stallet på kvällen. I dag ska jag prova att jobba, torsdagar är lugna på Ica så jag hoppas att det ska fungera. -27 grader nu så håll tummarna att bilen startar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0