Dressyrträning dag ett!

Jag ska rida dressyrträning i tre dagar, med två hästar! Det känns lite jobbigt och tar ganska mycket tid, och pengar, då det är ca 8 mil dit träningen är, men det gäller verkligen att passa på när Sara är här! Och jag behöver det! 
 
Igår var första dagen. Men jag började hemma med att jobba Ruslan, longerade, gjorde uppsittningsövningar och hängde på honom från pallen! Sen åkte jag ner till betet och lastade in Clarinett och Lilla Grå!
 
Jag har tur som får låna boxar där träningen är. Så igår red jag Lilla Grå först, hon var väldigt spänd i början, förutom att vi var i väg  (vilket hon ju inte alls är van vid) så blåste det dessutom rejält! Men hon slappnade av och blev riktigt fin! Behöver jobba med att få henne lite kvickare för skänkeln och med att gå på några fler växlar. Sen var det Clarinetts tur, några kanske minns att hon betedde sig som en riktig apa sist vi var där och tränade och hon åkte dit med Szum? Samma sak denna gång! Helt upp i varv över att den grå stod i stallet utan henne! Jag fick longera henne rejält innan det var någon mening att försöka rida, men då gick det faktiskt bättre så jag kör den varianten även i dag. Hon var jättefin att rida, blir ju mycket tryck i henne när hon är så laddad, och jag behöver "bara" hålla hdnne mellan hjälperna, hon blir fin i formen och rör sig ju jättebra. Men det blir ju inget fokus på allt annat som vi behöver träna på, men å andra sida behöver vi ju tydligt träna på detta!
 
På hemvägen gjorde jag en halvhalt på ett ställe och hade en lektion. Väl hemma så åkte jag och Nisse och handlade, är ju faktiskt bra att Ica har kvällsöppet nu, och åt pizza. Sen avslutade vi med att brunstkolla några ston hos Nisse och en betäckning!
 
Ny dag med träning, jag ska precis som igår börja med lite unghästjobb hemma och sen är det Szum ocj Clarinetts tur att åka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0