Dammig lördag!

Nu är sommarvärmen tillbaka! Så skönt men lite regn skulle verkligen inte göra något! Jag har utvecklat lite allergi mot ridbanedamm vilket är ganska opraktiskt just nu, inte bara min bana som är snustorr.. 
 
Jag jobbade Szum i töm i morse och åkte sedan i väg på ett ställe och hade två ekipage, och sedan åt ett helt annat håll där jag hade tre ekipage utspritt på tre olika ställen. Avslutade i ett stall på hemvägen med att tömköra en ponny och en bruksnordis och longera en ponny. När jag kom hem var jag helt slut, så snabblagad mat, köttbullar och spagetti, och sen lite vila innan kvällsrundan hos hästarna. 
 
Nisse har tre hingstar på station i år, nordsvenskarna Tanke och Furir och russet Unikum, igår och i dag har stona börjat trilla in så nu är stallet och hagarna fullt med urgulliga fölungar! Blir så fölsjuk och grymt sugen att betäcka...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0