Äntligen regn!

Äntligen regn! Har regnat mest hela dagen, inte hårt eller mycket men tillräckligt för att få ridbanan bra och luften frisk! Nackdelen är alla knott....
 
Jag red Szum innan jobbet, jättefin i traven om än något spänd emellan, men i galoppen blev han lite låst och bockade bara. Den där jäkla galoppen!
 
Efter jobbet och middag så red jag och Linda ut, jag red Clarinett och hade Chokladen som handhäst. Gick bra och prinsessorna fick klättra lite! Sen fortsatte jag hemma med att longera Countach, i dag med sadel! Sadeln var inga konstigheter och longeringen går bättre och bättre, det är svårast att komma igång. När jag bara fått igång honom så går det jättebra med övergångar trav-skritt-trav, men när jag precis startar eller har bytt varv står han mest och tittar på mig... Undrar om han tycker jag är jobbig? Eller bara att jag är konstig?
 
Countach på banan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0