Ohållbar arbetssituation!

Vi har en ohållbar arbetssituation på Ica. Dels är det äckligt varmt, i butiken men ännu mer i fikarum, kontor och lager. Och så fattas det personal mest varje dag, på det väldigt mycket kunder! Som exempel i dag började jag och en sommarjobbare klockan 8.00, sommarjobbaren kom aldrig och svarade inte i telefon fast vi ringde flera gånger under förmiddagen! En sommarjobbare sjukanmälde sig, i stället kom den andra ordinarie personalen som jobbade i dag nästan en timme tidigt för att hinna jobba undan... Förhoppningsvis kan det bli en förbättring eftersom våran chef blev tvungen att stanna kvar och jobba till 20 då det bara var en personal kvar då...
 
När jag kom från jobbet var jag trött men stekte köttbullar och kokade makaroner till middag och fick lite mer energi så jag och Linda kunde rida lite. Först tog vi Countach, Linda ledde mig runt på gården. Han har lite jobbigt med balansen just nu, uppförsbackar och svänga går bra men nedför är svårt...  Sen red vi ut med Bea och Clarinett, blev en tur med en del galopp och Clarinett som vilat sen hoppningen i söndags var pigg och rolig! Nu sova inför ny kaosdag på Ica!
 
Termometern i vårat fikarum klockan 10.00 i dag. Vi fryser inte direkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0